Без рубрики

Показник CTR: що це, формула розрахунку та використання у маркетингу

Время чтения: 5 мин.

CTR (click-through rate) – це одна з найважливіших метрик у маркетингу, яка допомагає оцінити ефективність рекламних кампаній в Інтернеті. У цій статті ми не тільки розповімо, що таке CTR, але й розберемося, як збільшити інтерес користувачів до нашої реклами.

Що таке CTR і чому він важливий

CTR – це показник клікабельності, а точніше співвідношення показів до кліків. Вимірюється він у відсотках та допомагає зрозуміти, наскільки наша реклама цікава користувачам.

Вважається CTR наступним чином: (кількість кліків ÷ кількість показів) × 100%. Тобто чим більше користувачів, які побачили нашу рекламу, клікнуло по ній, тим вище буде CTR.

Для наочності, ми будемо розглядати CTR з точки зору запуску таргету у Facebook та Instagram. Наприклад, ми запустили рекламне оголошення, яке переглянуло 10 000 людей. Клікнуло за оголошенням 500 осіб. CTR у такому разі становитиме: 500 ÷ 10 000 × 100% = 5%. Тобто, зі 100 користувачів, які переглянули рекламу, на оголошення клікнуто п’ятеро.

При запуску таргетованої реклами через Facebook Ads Manager показник CTR можна побачити у відповідному стовпчику під час аналізу рекламних кампаній.

CTR дозволяє визначити рекламні оголошення, які є найменш ефективними, щоб ми могли вимкнути їх та оптимізувати свої витрати на рекламу. Коли оголошення низький CTR, ми розуміємо, що напевно не зрозуміли до кінця потреби і бажання аудиторії. І навпаки, якщо CTR високий, то, швидше за все, ми вгадали з інтересами нашої цільової аудиторії.

Чим вище CTR ваших рекламних оголошень, тим сильніші алгоритми їх просуватимуть, тому що вважають їх цікавими та корисними користувачам. І вартість показів (CPM) теж буде дешевшою. Це означає, що за менші гроші ми отримаємо більший результат.

Від чого залежить CTR?

Точність влучення в свою цільову аудиторію

В першу чергу CTR залежить від того, чи потрапили ви до своєї цільової аудиторії: наскільки точно налаштували націлення (стаття, місце розташування, вік та інтереси) і наскільки ваш рекламний макет відповідає потребам та інтересам аудиторії.

«Теплота» аудиторії

Усі аудиторії поділяються на три типи:

  • Холодна аудиторія Це люди, які вас ще не знаю або знають, але недостатньо довіряють, щоб щось купити. Продавати в лоба такій аудиторії – не варіант. Їх потрібно спочатку привернути до себе і завоювати довіру. Особливо якщо продукт дорогий.
  • Тепла аудиторія У них вже сформована потреба у вашому товарі/послуги. Знаходяться на етапі ухвалення рішення: готові купити, але поки що не впевнені, у кого. Порівнюють пропозиції над ринком.
  • Гаряча аудиторія. Це ваші клієнти + люди, які вже готові купити. Вони лояльні до вашого бізнесу та радять вас своїм друзям.

Неважко здогадатися, що в більшості випадків CTR зростатиме пропорційно теплоті аудиторії.

Якість рекламного макета

Багато в чому CTR залежить від того, наскільки добре опрацьовано рекламне оголошення.

Зараз часто зустрічається реклама, де на фото просто стоїть дівчина у якомусь одязі. І зовсім не зрозуміло, що вона рекламує. Чи кофту, чи спідницю, а виявляється, що окуляри. Таким макетом складно зачепити покупців.

Також поширені випадки, коли є текст, але він зливається з фото та його складно прочитати. Подібні макети часто теж просто перегортаються користувачами.

Конкуренція

Ми рекламуємо свої товари чи послуги у конкурентному середовищі. І чим вища конкуренція, тим менше шансів, що користувачі вибиратимуть саме нас.

Як збільшити CTR?

Аналізуйте рекламні оголошення конкурентів

Це дозволить зрозуміти, які ми маємо конкурентні переваги, щоб виділити їх у своїх оголошеннях і привернути більше уваги.

Якщо говорити про таргеті в соцмережах, то рекламні макети конкурентів можна переглянути в Бібліотеці реклами від Meta. Тут можна побачити всі оголошення, які на даний момент крутяться у Facebook та Instagram. Для цього у пошуку на сайті необхідно вибрати країну, категорію реклами та ввести свою тематику (наприклад, «фітнес», «англійська», «харчування» тощо).

Персоналізуйте рекламні оголошення під цільову аудиторію

Для цього спочатку потрібно зрозуміти хто наші потенційні клієнти. Подумайте, кому буде актуальним ваш товар чи послуга, які проблеми вони хотіли б вирішити, які у них болі і т.д. Наприклад, якщо залучаєте передплатників у блог, зробіть у рекламі акцент на користі, яку даєте у блозі. Якщо рекламуєте товар, акцентуйте увагу на його вигоди, а не просто характеристики. Тобто покажіть, які проблеми аудиторії він вирішує.

В ідеалі поділіть свою цільову аудиторію на окремі сегменти і створіть оголошення персонально для кожного вузького сегмента. Наприклад, якщо ви пропонуєте послуги з фітнесу, то сегменти можуть бути такі:

  • мами у декреті;
  • чоловіки, які бажають скинути зайву вагу;
  • дівчата, які бажають підтримувати себе у формі.

Кожен із цих сегментів можна розбити на групи за віком і зробити окрему пропозицію.

Завжди тестуйте нові гіпотези

Крім того, що потрібно тестувати але не менше 3-5 макетів (щоб зрозуміти, які працюють краще), не переставайте тестувати нові гіпотези та плейсменти. Наприклад, якщо ви запускали рекламу тільки у стрічці Instagram або Facebook, спробуйте сторіс та reels. Якщо реклами завжди були зображення товарів, протестуйте додатково оголошення з відгуками покупців тощо. Ми ніколи не знаємо, що найбільше зачепить нашу аудиторію, тому випробування – наше все.

Розробте тексти своїх оголошень

Насамперед у тексті кожного з наших об’яв має бути чіткий заклик до дії (CTA). Наприклад, “перейдіть на сайт”, “залишіть заявку на консультацію”, “завантажте додаток” і т.д. Начебто нічого серйозного в наш текст не додаємо, але CTR оголошень зі зрозумілим закликом до дії найчастіше вище. Також переконайтеся, що заклик до дії на сайті, куди веде реклама. Так конверсія буде теж вищою.

Також клікабельність оголошень залежить від заголовка. Він повинен «чіпляти» цільову аудиторію (згадуємо про біль наших потенційних клієнтів), тобто спонукати зупинитися і дізнатися більше. Зазвичай краще працюють заголовки як запитань.

Відмінно, якщо в тексті ви зможете розповісти про своє УТП (унікальну торгову пропозицію) – про те, чим ви відрізняєтесь від своїх конкурентів. Що стосується картинок, то макети, де є емоції, зазвичай мають більш високий CTR.

Не варто намагатися вмістити на макеті багато тексту. Зазвичай це тільки відштовхує, тому що люди не бажають багато читати, поки не зацікавилися. Раніше Фейсбук навіть мав правило, що текст повинен займати на макеті не більше 20%.

Якою має бути CTR?

Якщо говорити про таргетовану рекламу в Facebook та Instagram, то CTR від 1% до 2% – це добрий результат. Іноді вдається досягти клікабельності в 3%, 5% і навіть 10%, але це можливо далеко не у всіх нішах.

CTR дуже важливий в оцінці ефективності реклами, але не варто робити висновки тільки на основі цього показника. Те, що люди охоче кликають по рекламі, ще не означає, що вони будуть робити замовлення на сайті.

Часто буває, що клікабельність наших рекламних оголошень висока, але мало підписок (якщо ми просуваємо свій профіль в Instagram) або реєстрацій/замовлень (якщо ведемо людей на сайт). У випадку з блогом це означає, що він погано запакований (людям не зрозуміло, заради чого підписуватись). Що стосується сайту – інформація на сайті швидше за все не відповідає тому, що було заявлено в рекламі.

У випадку реклами на блог можна зробити наступне:

  1. Якщо ваші рекламні оголошення ґрунтуються на темах постів, перевірте, чи легко знайти ці пости у вашому профілі. Бажано, щоб вони були серед перших 4 постів. Якщо з цим все гаразд, подивіться, наскільки добре у них розкрито заявлену тему.
  2. Перевірте, чи відповідають тези та візуальні образи з рекламних оголошень тому, що є у вас у блозі.
  3. Переконайтеся, що текст на рекламному макеті перегукується із зображенням. Наприклад, якщо ваш блог про життя в Європі, використовуйте фото, в якому це зчитується.

Буває і навпаки: за оголошенням кликає мало людей, але ціна за клік при цьому низька і йдуть підписки/реєстрації/замовлення. Якщо вас влаштовує ціна за передплатника/реєстрацію/замовлення, змінювати рекламу не обов’язково. Адже головне це кінцевий результат.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Сохраняйте эту статью в закладки, мы постоянно актуализируем все материалы на сайте с обновлением поисковых алгоритмов. Любые вопросы и дополнения будем рады видеть в комментариях. А еще у нас есть отличные статьи на темы:

Оценка статей помогает нам становиться еще лучше и радует авторов материала
[Всего: 0 Средняя оценка: 0]

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *